Handlingsförlamad

Är det verkligen jag det?

Jag förstår inte varför jag inte kan ta och göra något med mitt liv. Jag blir så trött på mig själv.
Hur svårt ska det vara. HUR?

Okej, så nu ska jag göra en lista bara för mig, för att se om jag på något sätt kan uppfylla dessa mål.

Jag vill:::

- Dansa. Men jag måste helt enkelt vänta tills nästa termin. Alltså, inget jag kan påverka just nu.

- Hitta ett jobb. Vad för jobb? Helst ett där jag inte behöver ha någon speciell utbildning. Jag skulle bara vilja..göra människor glada för att göra mig själv glad.

- Plugga. Vad vill jag plugga? Jag vet inte det. Helst inom djurvård..men det är lite sent påtänkt eftersom jag inte gick naturvetenskap i gymnasiet. Eller? Kommer jag tröttna på om jag skulle läsa det, och kanske bar ha det som en hobby istället?

- Resa! Till sommaren sticker jag till amerikat på semester hos några jag känner. Känns skönt att det är något som jag vet att jag vill, och som jag vet kommer inträffa (om jag inte dör). Dock skulle jag kunna tänka mig att resa av ett annat ändamål. Typ arbeta som volontär. Men då har jag förståss en pojkvän att lämna bakom mig ett tag. Kul? Nej.

- Ha en hund. Jag vill SÅ ha en hund. Galet mycket dessutom. Men jag bor riktigt trångt just nu, och en hund är inget alternativ. Kommer jag hinna med den om jag pluggar eller får ett jobb? Åh :(

- Bli modell! Det hade varit väldigt kul! Och jag hade gjort det just för den sakens skull. Jag tror inte jag hade velat göra det hela mitt liv, men testa hade ju inte varit fel. Och pricken över i:et är ju då att jag ska på en fotning efter jul. Mycket mer kan jag inte göra i dagsläget

- Skaffa en lägenhet. Det går inte heller just nu pga den ekonomiska biten. Sen känns det lite tufft om jag skulle flytta ut från min pojkväns. Men det går väl över?

Jaja...något ska jag väl hitta på med mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du har ju iaf en del saker på gång =D tänk positivt bara! <3

2010-12-15 @ 18:07:42
URL: http://eemmee.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0