SJ. sjit.

Cho!

Tänkte berätta och klaga lite på tågkaoset igår. Häng med! :)

Igår skulle jag åka tåg mot småland. 2 minuter innan avgång säger de i högtalarna att tåget är inställt. "Fuck..jaha, vad händer då?".. Jag ringer till SJ för info. Telefonkö. 1 minut....3 minuter....5 minuter. Börjar frysa handen av mig för att jag inte har några vantar med mig(?!) och läger därmed på.

En lite stund senare säger de i högtalaren att ett tåget ersätts med buss. Vart den bussen kommer, när den kommer, eller hur den ser ut förekommer inte.

Nästa tåg inställt

Nästa tåg igen...

2h har gått.

Ersätts med buss...ersätts med buss blablabla..

Ringer skånetrafiken, och får reda på att det är förseningar vid mitt byte också...

Kommer bussen? Nej.

Efter 3½ timme:

"Bussen som ska ersätta tågen från och till malmö/köpenhamn kommer inte. Vi har fått fel uppgifter. Återkommer för vidare information"

Vid det här laget är jag en stenfrusen iskub. Och less, och sur..och fruktansvärt hungrig.
30 minuters längre väntan sen kommer ett tåg som jag kunde ta.
Fullproppat med människor, barn och hundar? Ja.

Sen var det bara att stå resten av vägen, lyssna på stimmiga barn och hundar som morrar på varandra.
Hemma 9h senare. Trött, irriterad, hungrig, kall och ledsen.

Nåja. Hemma nu. Seg, och ska snart titta på när min syrra spelar Battlefield på hemmabioduken. Sweet *lutar mig tillbaka*

Hoppas ni slipper resa med SJ i vinter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0