Parasit

Nytt boktips!
Denna gång handlar det om vampyrer..Det är inte Twilight jag talar om, nej..



Parasit handlar om vampyrer som sagt. Människor smittas av vampyrparasiten via saliv eller samlag. Som uppdrag har huvudkaraktären att se till att inte fler människor blir smittade. Han är även väldigt fundersam över vem det var som smittade honom, och därför handlar boken om hans uppsökande efter denne. I sitt sökande träffar han på en tjej som gör allting mycket svårare för honom..till en början.

Jag frågade efter spänning på biblioteket och då kom denna bok upp..men jag, 19 år tycker inte den är speciellt spännande. Dock har den ett annorlunda stuk mot vad jag är van vid. Författaren beskriver periodvis olika parasiter för att ge intrycket av att även vampyrparasiten är verklig. Boken var bra och det är därför jag tipsar om den. Var medveten om att alla parasiter som beskrivs finns på riktigt! Jag freakade ur lite, men författaren har redan tänkt ut något vad gäller det också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0