Små bröst? What about 'em?

Kom nyss upp med ett bra diskussionsämne, nämligen bröst. Visserligen lite intimt, men ändå nyttigt att prata om.

Bröst då. Varför?
Jo, många fler än mig själv tycker säkert att de har för små bröst. Själv går jag runt med A. Känns litet att ta på..inget stort för världen liksom.

Vad är det som gör att man tycker de är för små?
Främst är det väl att man känner sig mindre attraktiv, för vi tjejer får för oss att killar i allmänhet föredrar stora bröst (oservera stora, inte gigantiska). Så kanske det ligger till också, men det betyder inte att de inte kan gilla små bröst med.

Jag själv skulle vilja ha lite mer urringade klädesplagg på mig tillsammans med en push-up, men precis som många andra kan man inte gå klädd i alla de plagg som man vill. Dels beror det just på kroppsform. Vissa jeansmodeller kanske inte passar vissa rump-former, och vissa tröjor kanske inte passar för en bredaxlad person m.m.

Vad man kan tänka på är att en tjej kan se attraktiv ut utan att ha stora bröst, right? En tjej kan vara attraktiv på många andra sätt och då spelar inte bröststorleken någon speciell roll. Visst är det en kroppsdel som många gånger kan avgöra om en kille lägger märke till en eller inte, men det är ju inget de kan rå för, lika lite som jag eller någon annan kan rå för att vi har små bröst. En bra fördel med att ha små bröst i sådana sammanhang är att om någon lägger märke till en är det troligen inte just för brösten (alltså ser de inte ens små bröst som ett problem). Du som har en pojkvän, han är tillsammans med dig för att han älskar dig för den du är..oavsett om du så skulle vara nersmetad i bajs, eller ha en tå för mycket..eller w/e så skulle han inte sluta älska dig för det. (får vi väl ändå hoppas!!! annars är han inte värd?!)

Och om jag förstår det rätt är killar mer intresserade av rumpan än brösten (dock kan det ju skapa ett nytt komplex, men det kan man också åtgärda naturligt genom träning eller liknande.)

Jag har inte alltid problem med att jag har små bröst, men om jag tänker för mycket på det blir jag väldigt komplex kring dem. Jag tror inte det är hälsosamt att vara så djupgående om sådana saker. Och det kanske låter klyschigt, men det är sant - det är viktigt att acceptera hur man ser ut. Hur många gör det i dagens samhälle egentligen??

Bröstförstoring är något som jag funderat på just när jag funderar för länge...men..alltså, jag är samtidigt lite emot att försöka fakea sig själv..speciellt då jag är nöjd med mig själv för övrigt. Jag är inte en person som har stora bröst, jag är inte född att ha stora bröst.

Bröst är inte allt. Så våga älska dig själv!

Tycker minsann jag lyckas motargumentera mitt ibland besatta bröst-jag. Nu ska jag vara nöjd med mina bröst.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Från och med nu ska jag också alltid vara nöjd med mina! ;o

2010-11-21 @ 23:35:30
URL: http://eemmee.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0