När det verkliga livet tar en paus

Jag hade en dröm.

Och jag drömde om en person som nyligen gick bort.

I drömmen var denna personen på riktigt.
Han levde. Han pratade med mig och förklarade saker. Jag såg honom.

Det var som för 3 år sedan när jag träffade honom första gången.
Han var så som jag kommer ihåg honom från minne.
Lugn. Smart. Glad. Snäll.. Ganska söt.

I drömmen hade han alltid levat, och han skulle alltid göra det.

Men jag vaknade, och insåg att han inte alls finns.
Inte så som jag minns honom. Vid liv.

Det kändes så underligt att vakna upp och inse sanningen, när verkligheten nyss var någonting helt annat, för mig.

Så underligt att han inte finns.
Vid liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0