Diagnos imnotsurewhat

Jag fick akut åka hem från arbetet idag.. pga min (vad jag tror är) migrän.

Ska förklara det hela. Kanske jag kan få en diagnos? Känner du igen dig?

Ett antal gånger nu har min syn reagerat på fotoblixtar, datorskärmar och solljus.
ex. om jag sitter för länge framför datorn, tar foton med blixt eller tittar mot starkt solljus blir min syn försämrad. Inte försämrad som i "jag ser solfläckar". Nej, utan försämrad som i "jag ser något brus-aktigt i synfältet". Detta brusaktiga sitter ibland på ena ögat, ibland på båda. Vart jag än tittar ser jag inte just där det är brusigt. Tex om jag tittar på en bild med två personer ser jag bara en av dem.
Ju längre tid det går desto större del av synfältet tar det "brusiga" upp - vilket resulterar till att jag nästan inte ser någonting. Jag vet inte exakt hur länge detta inträffar..kanske 30+ min, men det brukar gå över efter ett tag. Då får jag istället en FRUKTANSVÄRD huvudvärk som oftast sitter över ena ögat. Värken trycker, blixtrar, och pulserar om vartannat. När detta händer känns det som ögat ska ploppa ur. Sen gråter jag en massa också, just för att det gör så satans ont.

Nåja, nu har jag tagit eeze och legat i sängen med en våt handduk över ögonen. Mår bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0