Ordet nörd har fått ett nytt face.

Häromdagen köpte jag tidningen Cosmopolitan.. Sedan läste jag ett repotage där som fick mig att inse en sak.

Att klassas som nörd är inte längre något negativt. Jag tror de flesta någon gång har förknippat ordet med någon som är mesig, töntig, missanpassad, plugghäst etc. Men nu för tiden är nästan alla nördar, och inte sådär uppenbara som den stereotypa bilden man vanligtvis målar upp.
Det är väl tack vare teknologins utveckling som som vi alla har gått och blivit nördar. iPhone, Facebook, blogg, tv-/datorspel.. you name it.

& vad jag har förstått är det sexigt att vara nörd nu för tiden.

- Gött, vi kan andas ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0