TV-serie-tips!..men för många bindestreck.

Här vill jag tipsa om en serie som jag började kolla på typ..i höstas eller något sådant.

Breaking Bad.

Den handlar om Walter, en fd kemilärare som bor med sin fru Skyler och deras son. Walter har fått besked om att han har lungcancer, och han försöker hitta ett sätt att skaffa fram pengar till familjen innan han går bort. Han hittar Jesse, som blir hans kompanjon, och tillsammans börjar de processen att skapa och sälja marknadens absolut bästa droger. De båda hamnar i en massa kniviga situationer eftersom Walter håller sitt kriminella liv hemligt för sin familj, och alla runt omkring.

Denna serie är - enligt mig - verkligen hur bra som helst! Den är dock väldigt mörk.. alltså, på gränsen till deprimerande ibland. Jag fastnade för den, men jag tror det är en sådan serie som man antingen hatar eller älskar. Spänningen i serien går att mätas med den man får när man tittar på prison break. Lookie lookie! :)

Ps. S04E01 kommer ut imorgon! Det är bara att titta ikapp ;) Hittade ingen bra trailer att lägga upp...soz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0