Skaffa hund?

Känner mig på så bra humör just nu! Tror det beror på att jag har blivit lite kär i en av hundarna som jag passar. Den är bara så himla söt och försiktig. Och promenaden gick hur bra som helst trots att jag gick ut med alla 4. Blir riktigt stolt över mig själv! (och över dem med såklart).

Har länge länge länge funderat på att saffa hund. Problemen är
- jag har redan haft 2 st som jag inte riktigt..lyckades med. jag var yngre och ja..allt var bara komplicerat :( fick tyvärr ge bort dem pga tidsbrist...
- jag vill inte göra samma misstag igen med tanke på hur jädra dåligt jag mår av de val jag gjorde förr, och måste därför tänka noga noga noga innan jag skaffar en.
- jag vet inte vilken ras jag är intresserad av att skaffa.
- fodervärd eller inte?
- blandras eller renras?
- gatuhund eller hund från kennel?
- vuxen, unghund eller valp?
- bruks- eller sällskapshund?
- liten eller stor?

Ja..har en del att fundera vidare på. En egen lägenhet kanske jag borde försöka skaffa i första hand.. ÅÅÅÅHH.
Frustration är ordet. Frustration och längtan.

Om du har hund, eller funderingar på att skaffa en får du gärna dela med dig av dina tankar och åsikter. Vilken ras föredrar du tex, och varför?

See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0