Chip i armen

Och en sak.

En dag som denna önskar jag att jag hade ett chip i min arm som innehöll alla mina ekonomiska tillgångar
.. med tanke på att jag har glömt min plånbok hemma.

Enligt vissa konspirationsteorier kommer vi gå runt med sådana en vacker dag (där även ens pass osv kommer synas). Coooolt, tänker du.
- Men syftet är att staten ska kunna styra dig, om du sedan inte följer deras krav kan de inaktivera chipet. Vips, så har du inget liv, och du "finns inte" längre kvar i samhället. Teoretiskt.

Sjukt. Jag vet.

Men just idag hade varit en bra dag för ett sådant chip...

Med vidare eftertanke.. fan vad äckligt om man skulle bli rånad? Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0