Men snälla skärp er

Jag blir faktiskt lite trött på en sak, nämligen människor i min ålder som tror att man kan få vilket jobb som helst.
För..det var såhär att jag träffade några ungdomar när jag jobbade, och de tyckte att arbete på 18h/veckan är mycket. Herregud, där får de nog tänka om. :)

De tyckte även att "hej, ser att du har en cykel med en låda på. kan man få skjuts för 200? det är ju typ din lön, höhöhöh"

MEN HELT allvarligt. Alla kan inte få ett glamoröst jobb som förstajobb. Vissa vet vad de vill göra i livet, och visst, då tror jag det är lättare att hitta ett bra jobb som man trivs med. Många startar eget, satsar på sin bloggkarriär eller något annat spännande. Sedan finns det också vi andra...som inte riktigt vet vad vi har för mål i livet/som inte har ett väldigt kontaktnät..och vi får helt enkelt nöja oss med ett 'skitjobb' tills vi har kvalikationerna för något bättre.

(Det är inte så konstigt om man inte får ett bättre jobb heller för den delen, med tanke på att man ex behöver ha 3 års erfarenhet av att diska, städa etc. Vart ska man då börja egentligen? På gatan kanske?)

Puff..nåja. Jag har ett jobb som tur är. Även om det inte är speciellt produktivt eller kul eller utvecklande så har jag ett jobb. Tack!

Kommentarer
Postat av: Emelie

bra sagt vico! känner igen det där med 3 års erfarenhet...fick höra det hela tiden när jag sökte floristjobb =P haha

2011-10-16 @ 23:17:42
URL: http://eemmee.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0