Rama lama ding!

Hejsan!

Nu är det såhär att jag har råkat bli sjuk och eländig, men jag tänkte ändå ta mig tiden är göra något.."produktivt" och skriva lite i el bloggo.

Inatt innan jag skulle jobba sov jag väldigt oroligt. Du vet när man vaknar, somnar, vaknar, somnar och hela tiden tror att det är dags att gå till jobbet? Hur som helst. Det förvirrande med att sova sådär är att man drömmer massa olika drömmar. Ibland fortsätter de efter man har somnat om, eller också så börjar en ny. Sen när man vaknar är allt liksom..lite suddigt och ihopblandat.

Jag kom hur som helst ihåg att jag träffade en arbetskamrat i en utav drömmarna. Vi träffades i en mataffär och började kallprata lite, varav jag får reda på att denna kollegan har barn. Jag kommer ihåg att jag blev väldigt förvånad i drömmen, eftersom jag tycker att han ser så pass ung ut. För mig känns det lite konstigt med unga föräldrar när man inte är det själv (alltså förälder).
När jag vaknade började jag tänka på denna killen, och om han verkligen har barn. För jag vet ju inte ens vad han heter....

Jag tar mig till jobbet, träffar killen..men låter bli att fråga ifall han har barn. Jag tänker inte mer på det,

men sedan av en ren slump tycker jag han berättar för chefen att han har en son. Så jag utbrast "har du en son?!". Han trodde nog..jag vet inte vad..haha, att jag tyckte det var dåligt på något sätt.
Men så svarar han att ja, han har en son.

Och jag : VA? Inatt drömde jag att du sa att du hade barn!?

Hur knasigt är inte det?


Sedan undrade han såklart hur jag kunde drömma en sådan sak..men det kan jag dessvärre inte svara på.
In this world, as in dreams, nothing is quite what it seems.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0