Saftblanders, blondiner och grå päls.

Fått min första polisupplevelse inatt.

Polisen surrade runt på gatorna med blåljusen på och stoppade mig och P påväg till jobbet. Inte hade de vett på att stänga av ljusen heller utan man blev förblindad samtidigt som man uppgav person-nummer. Som du nog kan lista ut var jag inte skyldig till något, men de letade efter några biltjuvar i ganska ung ålder så.

Sen har jag ett blondinskämt som passar in väldigt bra

Det var en gång två blondiner som åkte bil på motorvägen.
Bilen låg i 160km/h
Blondinen som körde frågade sin blondinkompis:
- Kan du se om polisen är efter oss?
- Japp, det verkar så
- Ojsan, kör de med blåljusen på?
- Ja. Nej. Ja. Nej. Ja. Nej. Ja. Nej.



Ooooch, så har jag sett en grävling idag. Den sprang över vägen helt random i ett villaområde. När jag såg den sa jag till P (som ju höll mig sällskap) "Titta en ka....naeee, grävling?!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0