Att existera och att leva.

Ibland undrar jag om man kan få sjukdomar som als, ms, cancer eller reumatisk värk, från att gå emot sina egna känslor och tankar.

 
Du nu eller? ^

Haha, nej men kroppen...den vet ibland vad man vill före man själv har insett det. Läste tex i en bok som heter "kroppsspråk" där författaren förklarade att han under en lång period allid fick ett hål i den vänstra/högra (minns ej exakt) skosulan, även om han skaffade specialskor, eller skor av bättre kvalitet. Detta hände även med hans strumpor. Han fick alltid hål i dem och kunde inte fatta varför. Speciellt inte eftersom det bara var på ena foten.
Efter flera år lade han märke till att han inte fick några hål i skosulan längre... Varför inte?
Han kom fram till att det var för att han hade bytt omgivning..flyttat tex. Men det där hålen var ett sätt för kroppen att säga "jag vill inte vara här, ta mig härifrån".
Det är ju med benen och fötterna som vi människor först förflyttade oss med, innan vi skaffade massa olika färdmedel.
Det låter lustigt...men ändå ganska logiskt?
Och sjukdomar som de jag nämnde här ovan handlar väl om att hjärnan tror att den egna kroppen är en fiende? Typ som att man kan utveckla sig själv att vara sin egen fiende. Att man hindrar sig själv från att göra det man vill eller drömmer om. Att man stänger in själen(?) inom sig. Kan du förstå min tanke??

Jag tror mycket på självläkning och att man kan påverka den egna kroppen. Det handlar om inställning och förhållningssätt till livet. Inte bara om tabletter, sprutor eller isolering. Mycket tror jag sitter mentalt och kanske också en gnutta spirituellt.:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0