Beefin' with recipies

Idag tänkte jag skriva hur jag gör när jag ska lära mig att tillaga riktiga biffar.

Min syster som är på besök går restauranglinjen och praktiserar därför på ett hotell. För några veckor sedan fick hon lära sig ett recept på "riktiga biffar" som hon själv kallade det. Hon ville att vi hemskt gärna skulle göra dem någongång. Absolut

I början av denna veckan bestämde vi att det var dags. Vi tog upp färs ur frysen.
En dag gick
Två dagar gick och vi åt makaroner och köttbullar till lunch och middag - latmat,

IDAG skulle vi äntligen göra biffarna. Men när jag kommer hem från jobbet hittar jag en lapp där det står att hon patrikserar ett kvällspass, vilket betyder att jag måste göra biffarna själv eller låta henne göra dem tidigt i morgon.

Nä, fan jag orkar egentigen inte laga biffar men hon ska ju inte behöva göra allt...äh..aja..jag gör dem.

På syrrans meddelande står också ett ganska grundligt recept på riktiga biffar. Jag börjar.

Det går dåligt.
För innan jag är på tredje ingediensen så har jag hittat på egna mått. Ögonmått, ska-nog-ta-lite-extra- mått och kanske-ska-man-ta-en-till- mått.
Jag lät alltså min syster som går restauranglinjen att skriva ett recept till mig, varav jag hittar på egna mått. Vad bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0