New generation.

Jag hörde på radion idag att majoriteten av alla boende människor i Sverige bor ensamma och utan barn.
Det fick mig att tänka, att förr tyckte jag att barn var äckliga och att jag då rakt inte skulle skaffa några, ever. Nu har man blivit lite mer vuxen på det planet, och jag har pratat flera gånger med P om att vi någongång längre fram vill ha barn. MEN, just nu är vi fortfarande i det stadiet att vi inte vill sätta ett barn till världen. Dels för att vi inte alls har levt ut våra egna drömmar, men också för att världen ibland känns som ett jävla rövhåls-ställe att befinna sig i.

Folk är så jävla korkade här i världen att jag blir helt stum när jag tänker på det. Folk våldtar, mördar, skjuter, ljuger, torterar, misshandlar, bombar ååå listan är oändlig. Inte nog med det, så har vi ett sånt himla bra rättssystem också som typ tillåter hälften av all shit som händer. Sjukvården och äldrevården ska vi inte tala om heller. Skamliga system där inget fungerar som det ska.
En mycket pessimistisk syn kanske, men jag tror att många andra tänker på samma sätt. Vill man ha ett barn i detta fuckade samhälle? - Nejtack.

Mellan att man är typ 13 och 18år anses man som vuxnare än vad man är (helt sjukt!). När man är mellan 19 och 30 anses man dock som yngre än vad man är. Man är alltså...generellt sett yngre nu, än vad man var förr...och det kanske unga människor vill ta vara på. "Leka av sig" innan det är dags för bajsblöjor och nappar "Nej, fortplantning är inget för oss ungdomar. Vi vill ha roligt i minst 10 år framåt, leva, njuta, så glöm för fan inte kondomerna!" 



Tänk om vår generation inte skulle fortplanta sig lika mycket som tidigare generationer... Ingen överpopulation. Hur skulle världen då bli? Kanske kunde det bli en bättre plats? Med färre sjukdomar, färre katastofer, färre olyckor, färre mördare osv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0