Gud jul!

Detta inlägget har dels att göra med en ikon. En man, anser väl de flesta, som många tror på..både stora och små.

Det var så sött, när jag satt på flyget på väg hem från semestern, och fick höra en pojke bakom mig säga
HOPPAS VI SER GUD! till sina föräldrar. Detta var just när vi skulle åka upp bland molnen. Ungar alltså! :) 


På tal om en annan man, som många barn tror på, är ju tomten. Han var tydligen på radion idag och förklarade för Sveriges barn att -
hans favoritmusik är Evert Taube,
att hans favoritfärg är RRRRÖD för det är kärlekens färg,
att hans renar kan flyga för att de vill det,
att han tydligen är 366(?) år gammal för det har han fått höra
att han har 30 nissar och 30 stinor
att han har en röd stuga med vita knutar, en stor brasa, glögg på spisen, tända ljus och en massa massa rum åt alla nissar och stinor
att han blev tomte genom att han bara visste det

- vilken tråkig jäkla tomte!
Jag trodde tomtens favoritmusik var den musiken som spelas på radion
att han favoritfärg var röd, och kanske lite grön
att hans renar kunde flyga för att de har en magisk förtrollning över sig(!)
att han var så många år så det skulle ta flera dagar att säga
att han hade nissar och stinor över hela världen som hjälper honom med julklapparna
...att han bor i en röd liten stuga, precis som han sa
och att han blev utsedd till tomte av många många barn och föräldrar när han var mycket liten, för att han var så godhjärtad.

Men nu är ju inte jag tomten..så jag kanske ska vara tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0