Bleka tänderna!

Haj!
 
Idag har jag blekt tänderna. Egentligen är jag inte så himla noga med alla "samhällsideal", detta är lite som en prova-på-sak för att göra en förändringi vardagen. Jag blir så lätt rastlös! Det känns som att alla mina vänner har vitare tänder än mig?? Jag vill också!

Tänkte berätta hur det gick till, för jag har själv aldrig gjort det innan. Hade inga specifika förväntningar utan var mest nervös över om det skulle bli bra eller dåligt.
 
Jag sökte på internet och bokade tid hos en klinik. 
Kom dit.
Man får först en skena i munnen som håller tänderna synliga (man ser ut som en döskalle typ), sen putsade "tandblekaren" tänderna rena från beläggningar, och sprutade på ett blått skydd vid tandköttet.
På med blekningsmedlet *smet smet smet* Sen på med någon stark lampa som var igång i ungefär 10 min.

Först kändes ingenting..sen började det "bubbla runt" i munnen..eller pulsera. Efter 10 min stängdes lampan av och The tandbleker sköljde tänderna medan man hade skenan kvar i munnen. *smet smet smet* med mer medel, och sedan på med lampan igen. Och då började det ila något fruktansvärt på ena sidan. Det var så illa att jag typ..flyttade på mig hit och dit på bänken där jag låg. Sen försvann det och började ila på andra sidan. Jag tänkte "gode gud låt det ha gått 10 min nuuuu"
Sen gjorde T proceduren en gång till.
 
Då började det pulsera.."ååh vad skönt! inga ilningar"
Faaaaast jo. Fyfan, det ilade igen, lite överallt, i intervaller. Det var verkligen inte kul.
 

"Och där har dett gått 10 minuter!"
THANK GOD.
 

T sköljde tänderna, visade hur resultatet blev samt jag fick ta av skenan och skölja med flour.
Det ilar fortfarande. Jag kan inte andas med munnen för då dör jag av ilningen! Ibland kommer det små "ilattacker" som gör att jag bara vill krypa ihop. Just nu sitter jag här och håller mig om munnen för det ilar asmycket i framtänderna på underkäken.
 
Kan hända att jag får ta alvedon sen, om detta inte slutar! Det ska dock sluta inom en dag ungefär.
 
Resultat: Jättefina vita tänder (man kan se små "sprickor" om man tittar noga men tror det lägger sig). 5/5 toasters. Kanonkul!
 
 
 
Eeeh, nej.
Värt? Too soon, sister..too soon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0